Červenec patří krevnímu oběhu

07.07.2015 16:03

Nejvíce ohroženým systémem v tomto měsíci je krevní oběh. Oslabení se projevuje především změnou srdečního rytmu či tepu, poruchami spánku, celkovou tělesnou slabostí, výskytem křečových žil, poruchou srážlivosti krve, kornatěním cév (hluboké příčné praskliny na jazyku mohou naznačovat dispozici k cévním poruchám mozku), ztěžknutím a mravenčením končetin, křečemi dolních končetin a zejména také vysokým či nízkým krevním tlakem.

Jak koloběh krve podpořit?

Dobrou výživou. Z obilovin zařadit zejména pohanku, která je výrazným zdrojem rutinu, jež zpevňuje cévy; dále obilné klíčky, kukuřici a rýži.  Zajistit přísun omega 3 mastných kyselin (lněný olej, rybí tuk, vlašské ořechy, dýňová semínka, ryby jako makrela, losos, pstruh, tuňák) spolu s antioxidanty rozpustných v tucích (vitamín E, karoteny). Omega 3 snižují LDL cholesterol a zvyšují HDL cholesterol, který rozpouští usazeniny na stěnách cév. Konzumovat zeleninu, zejména listovou, jelikož má pozitivní účinek na krvetvorbu. Velmi důležitý je pitný režim. Nejvhodnějším nápojem je čistá voda.

Pohybem. Přestože se nám v horku nechce příliš pohybovat, tak právě pohyb je pro správný oběh krve potřebný. Dobré jsou procházky rychlejší chůzí, mírný běh, plavání… Při vzniku otoků ale není vhodný dynamický sport; vytváří se při něm ve svalech větší množství kyselin, jež ještě více zatíží lymfatický systém.

Termoregulace a zklidnění.  Vhodným oděvem a už zmíněným pitným režimem podpoříme správnou termoregulaci organismu (ta mj. souvisí s krevním tlakem). Dopřejme si čas na zklidnění, odpočinek.


Článek má pouze informativní charakter; při obtížích se řiďte radami svého lékaře.